تقابل پرشورها در یادگار تبریز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 2295
بازدید کل : 60156
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 514
تعداد آنلاین : 1

تیم بحران زده گهر دورود در حالی در هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به تبریز می رود که به تازگی سرمربی گری خود را به پورمند، دستیار سرمربی مستعفی خود (مهدی تارتار) سپرده است، غیر از جدایی تارتار، اعتصاب ها و اعتراضات و حتی قهر و جدایی برخی بازیکنان برجسته به مشکلات قبلی گهر، که مهمترین آن عدم انجام بازی های خانگی در دورود است افزوده شده است.

اما در سوی دیگر، تراکتورسازی نیز که از نظر امکانات مالی و سابقه فوتبالی قابل قیاس با تیم تازه وارد لرستانی نیست و امسال قرار است برای اولین بار از جمله نمایندگان ایران در لیگ اسیا نیز باشد، در هفته های اخیر چندان نتایج دلچسبی نگرفته است، این تیم هرچند تنها با چند امتیاز فاصله با صدر جدول در رده هفتم قرار گرفته اما دچار بحران هایی است


اما اهمیت این بازی فقط در عملکرد این دو تیم درون زمین فوتبال و وضعیت آن ها در جدول رقابت ها نیست، این بازی نقطه عطف روایتی دیگر از فوتبال و فرهنگ در ایران است، هرچند در سیل خروشان توجه بی امان رسانه های ملی به روایت اصلی و غالب و تهران محور (پرسپولیس و استقلال) در حاشیه مانده است.

گهر دورود و تراکتورسازی تبریز روایتی متفاوت از فوتبال ایرانی ارائه می دهند متفاوت از تمام سال هایی که دو رنگ قرمز و آبی بر زمین های چمن ایران سایه انداخته بود.

تراکتورسازی از جمله تیم های باسابقه شهر تبریز است، اما در سال های اخیر و با صعود مجدد به لیگ برتر و سپس عملکرد فوق العاده اش، این تیم را محبوب ملیون ها ایرانیِ ترک زبان در آذربایجان و سراسر کشور نموده است.

تراکتورسازی تبریز نشان داده تیم های غیر تهرانی هم می توانند در خارج از شهر خود هوادرانی داشته باشند، سال ها عادت کرده بودیم فقط دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران را دارای هوادارانی در سراسر کشور بدانیم، اما حالا سال هاست شعارهای ترکی در همه استادیوم های ایران، در بازی های تراکتورسازی در مقابل سایر تیم ها شنیده می شود.

گهر دورود نیز گرچه از نظر سابقه فوتبالی، امکانات مالی و کسب نتایج خیره کننده قابل مقایسه با رقیب آسیایی شده خود نیست اما با توجه به شگفتی سازی و پیشتازی خود و با داشتن لقب اولین تیم لر در سطح اول فوتبال کشور، هواداران دوآتشه و پیگیری دارد که برای تشویق تیم خود در لیگ دوازدهم فوتبال ایران، پدیده ورزشگاه های شهرهای مختلف هستند.

امروزه لرها از اینکه در لیگ برتر بازی می کنند احساس خوبی دارند و می توانند خود را خیلی بهتر از پیش در نقشه ایران، زنده و پویا ببینند، هواداران گهر و تراکتور همراه تیم هایشان سفر می کنند و در کشاکش رویارویی و تعامل با سایر هموطنان قرار می گیرند.

گهر و تراکتورسازی، از ایران دیگری روایت می کنند، ایرانی که چه بسا در سایه تهران بزرگ به محاق فراموشی رفته است، همان طور که فوتبال ایران فقط استقلال و پرسپولیس نیست، ایران فقط تهران نیست، همان طور که زبان و فرهنگ ایرانی، فقط گویش و فرهنگ تهرانی نیست، لازم نیست تمام مردم ایران فقط به دو رنگ قرمز و آبی تقسیم شوند. 




:: بازدید از این مطلب : 5976
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
reza.tiraxtor در تاریخ : 1391/6/30/4 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گهر دورود نگین زاگرس و آدرس gaharfc-doroud.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com